ansgaatfietsen.reismee.nl

Een natte koude dag

Geen zon, weinig wind maar regen, gestadig en veel. Toch de hele boel maar ingepakt want op die camping wilde ik niet blijven. Het zou de hele dag regenen en dan moest ik op dat kamertje zitten op een keukenstoel. Kan je het voorstellen als je pijn in je rug hebt. Ik kon niet in het restaurant, want zij sloot het af, omdat met dit weer toch niemand kwam.

Er was ook geen sterveling op de weg, bij elk plaatsje hadden zij de meiboom neergezet en daar stonden dan wat mannen omheen. Alles was ook gesloten, maar dan ook alles. In een bushokje heb ik mijn kop koffie gedronken, toen was ik al nat van binnen en buiten. Ik ben zo handig geweest om mijn regenpak in de wasmachine te doen, dus die lekt helemaal door.

Na 2 uur, kwam ik langs een Edeka supermarkt die was gesloten, maar de broodjesafdeling met koffie gelegenheid was open, mooi kan ik daar even op temperatuur komen en naar de WC.

Koud had ik het niet, er waren wel behoorlijke heuvels maar ik had geen zin om mijn best te doen, ging lekker lopen en genieten van de stilte maar elk nadeel heeft zijn voordeel, sta ik even uit te blazen zie ik vlakbij op een boomtak een grote roofvogel, schitterend van zo dichtbij. Hij vliegt weg wil ik verder gaan, staat even verderop een jonge ree mij aan te kijken, en roets weg is ie.

Daarna ben ik in één stuk door gefietst want als je stil staat krijg je het koud. Om 15.00 u kwam op mijn adresje. Een hotelletje in een achteraf straatje dichtbij het centrum. Een klein kamertje maar de kachel brandde en alles kon ik daarbij leggen om te drogen. De hotelier was een aardige behulpzame man, die trots op de stad Augsburg was. Het had ook vele oude mooie gebouwen. Kreeg een paraplu mee en ben even gaan kijken. Er waren wat toeristen, het loopt niet lekker met je paraplu en dan wordt het weer kouder. Bij de Italiaan gegeten en toen weer naar mijn warme kamer. Zal vannacht wel het raam open doen, anders slaap ik weer niet van de warmte.

Morgen is het waarschijnlijk droog en dan ga ik naar Diessen am Ammersee, daar blijf ik 2 nachten. Ik fiets momenteel ten westen van München .

Reacties

Reacties

vera

Het weer kan alleen maar beter worden. Maar in een verwarmde kamer drogen de natte kleren tenminste, dat had je op een camping niet gehad. De temperatuur gaat wel omhoog. We fietsen op papier met je mee! Groetjes

Susan

Jammer van je regenpak...maar je hebt wel een mooie roofvogel gezien!
Wel lekker weer een fijn hotel. Morgen hopelijk beter weer en het vooruitzicht van een rustdag.
Ben benieuwd naar Diessen am Ammersee.
Tot morgen xxx

Johanna

Hi! Leuk om in een keer 7 weblog verhalen te lezen. Ik ben weer thuis na een 5-daagse cruise en vind het nog steeds super geweldig dat je dit doet. Al mijn vrienden van ministerial trainimg vinden dit ook en sturen je allemaal een vriendlijke groet en een hug!!

CorrieLagerweij

Hallo Ans,
Via Jetty heb ik je weblog gekregen. Ik geniet er van. In gedachten geniet ik mee met de uitzichten. Wat is de natuur toch prachtig! Maar als je moet klimmen ben ik blij dat ik dat niet hoef! Ik ben een week op Schiermonnikoog geweest. Ook mooi en ook koud! Verheug me al op je volgende verhalen.

André Thelen

Hoi Ans, wat ben je al ver, super !
Nu lekker 2 dagen genieten en droge kleren, hopelijk met een beetje mooi weer !
Groetjes

Alice

Dag Ans,

Dat was niet zo`n gezellige dag en dan die regen, maar je hebt wel een roofvogel en ree gezien. Dat is wel bijzonder. Ik hoop dat de volgende dagen droog zijn en dat je leuke slaapplaatsen krijgt. wat is Nederland plat hè? Zo te lezen heb je veel heuvels en is het een hele klim. Fijne dag vandaag en tot mails Alice

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!