ansgaatfietsen.reismee.nl

Stukje met de trein

Vanuit Ohlstadt naar Garm.Partenkirchen gefietst, kei harde tegenwind, en temp. Van 24° op dat moment, maar ik had 2 uur de tijd over 22km. Ik reed tussen de bergen die steeds dichterbij kwamen. In Garm Partenkirchen gevraagd waar het station is, het stond nergens aangeven. Een mevrouw fietste voor mij uit om het aan te wijzen. Treinkaartje gekocht voor mijzelf en mijn fiets, de trein doet er 1 1/2uur over. Leuk hoor in de trein langs al die mooie uitzichten. In Innsbruck was het eindpunt, daar moest ik eerst nog 4km de stad door, met behoorlijke rukwinden. Eenmaal op mijn route was de wind minder en ik had hem schuin mee. Reed daarna 30km langs de Inn, allemaal vlak, en kwam redelijk relax bij mijn hotel aan, dacht ik. Maar toen ik mij meldde vroeg de mevrouw of ik wat wilde drinken, ik zag er zo verhit uit. Het viel wel mee, als ik mij inspan heb ik altijd een rode kop.

Ik zit nu in Oostenrijk, en heb vanavond, broodje met salade op mijn kamer gegeten. Er zijn 2 restaurants in het dorp, 1 was gesloten en de ander had een vrije dag. Morgen wordt het regenachtig en dan wil ik wat verder. De route kan ik nu weer volgen in mijn boekje, dus ik weet dat er morgen wat klimmetjes inzitten. Na een paar gemakkelijke dagen moet dat kunnen.

Als je in eentje rijd, kan je lekker veel kommentaar leveren op andere mensen, zoals een dikke man in een wielrenners tenue met helm, rijd mij voorbij op een electr.fiets of in een dorpje gaat een oudere mevrouw op een electr. fiets, haar man, die op een gewone fiets rijd, houd haar vast, en zo gaan ze samen omhoog. En dan moet ik om mezelf lachen wat ik allemaal denk. En soms zit het zo te malen in mijn hoofd, dat ik Gerard hoor zeggen "hou er nou maar over op". En dat zeg ik dan ook hardop en het gekke is het helpt.

Reacties

Reacties

Laura

Leuk hè treinen in die mooie omgeving. Pak je toch weer lekker mee. En bijna in je zo geliefde Italië aangeland. Kun je lekker Italiaans babbelen.... Divertiti!

Susan

Lekker hoor even met de trein en genieten van het uitzicht. Schiet je meteen weer een stukje op.
Zal wel zwaar zijn om de fiets in de trein te krijgen, hopelijk gaat dat goed.
Ik heb wel gelachen hoor om je verhaal met je rode kop, en gewoon hardop praten tegen jezelf helpt het beste. Is net of iemand anders (Gerard) het zegt!

Succes morgen met de klimmetjes!
groetjes en een kus x

Ton en Jetty

Vanuit Insbr.rij ik altijd over de oude Brenner richting Italie, want dat is veel rustiger en bijna volkomen vlak. Ik weet niet hoe of jouw route is, maar wens je weinig wind en regen toe met je bruine kop. Heb je nu nog steeds geens pech gehad met je fiets?? een wonderfiets!!!

Alice

Wat ben je al ver, wat een mooie foto`s. Ik hoop dat je vandaag goed weer hebt en weinig wind. Wel fijn dat je een stukje met de trein bent gegaan. Het waait hier heel hard. Zonde van mijn fruitboompjes, ze stonden zo mooi in de bloei. Goede reis verder. Groeten.

Tonny Peet

Hoi Ans, nou zo te zien gaat het goed met je.
Het is allemaal wel prachtig onderweg. Ik vind het zo ontzettend goed van je! Hou vol, doe voorzichtig en ik hoop dat fiets heel blijft.
Groetjes Cees en Tonny

Hanneke

Hoi Ans,
Na mijn wandelweek lees ik je verslagen en bewonder je enorm. Behalve dat je maar door blijft fietsen, schrijf je ook nog eens van die gezellige verslagen met veelzeggende foto's. Wat een gezellige boeiende verhalen. Succes en plezier zo ver al hier vandaan, wat een prestatie, Hanneke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!