ansgaatfietsen.reismee.nl

Lekker met de bus

na zo'n dag als gisteren is de volgende dag altijd geweldig. Bij het ontbijt met een jongeman gesproken die ging naar zijn huis in Wenen, gestart vanaf St.Moritz. Hij wilde er 14 dagen over doen met vrije dagen er tussen. Hij reed ongeveer 120 km per dag, doe ik 2 dagen over.

Wist niet aan welke kant ik bij de bushalte moest staan, een meneer zei dat het niets uitmaakt. Want hij maakt hier een rondje. Nou mooi niet, heb een half uur op de bus gewacht toen kwam er 1 aan de andere kant, ben er gauw heen gegaan, ja hij ging naar Nauders, maar ik stond bij de verkeerde kant. het kostte 3,50 euro en de fiets rekende hij niet, ik was de enige in de bus. In 10 min was ik bovenop de berg, je zou toch gestoord zijn om dat te lopen met 11 haarspeld bochten. Daarna moest er toch nog 6 km 3% geklommen worden. En toen ging het geleidelijk en soms hard naar beneden en even later weer omhoog. Ik dacht dat het 15° zou zijn maar dat was een vergissing, het was 24°. Ook de verkeerde kleding aan.

bij de grensovergang bij Nauders ben ik twee jaar geleden geweest met de wandelvakantie. En ook toen waren wij zo verbaasd want er staat een groot douanekantoor leeg, omdat er is geen grens meer Is.

Mijn remmen gingen nog al te keer net of er zand tussen de remblokjes zaten, bij de bushalte mijn velg schoongeveegd. De fiets wordt achterop de bus gehangen, ik moest wel helpen. In Nauders een rijwielhersteller gezocht, dat was een garageverkoop en fietshersteller. Hij bekeek mijn remblokjes en die waren totaal versleten, dus hij verving voor en achter. In leusden had mijn fiets vlak voor ik wegging nieuwe blokjes gehad, maar hij maakte vreselijk geluid bij het remmen, daar ben ik 2 keer voor terug geweest. Ik zei dat ze te dicht op de velg zaten maar dat was niet waar, volgens mij wel.

Ik zit nu in Schlanders/Silandro, hier zijn Gerard en ik in 2008 begonnen met een fietstocht naar Verona, mijn route gaat meer hogerop, maar ik wil hetzelfde fietspad volgen wat wij toen gefietst hebben. De fruitbomen staan nu gedeeltelijk in bloei en het is mooi weer, dat is al anders dan toen. Morgen wordt het weer zonnig en temp. 23°, wel warm maar beter dan regen.

Reacties

Reacties

Johanna

Wat leuk dat je met deze tocht herinneringen aan Papa hebt. Dingen die je samen gedaan hebt, plaatsen waar je geweest bent. Ik vind het heerlijk om dat te lezen, want ok weet hoeveel hij van al die vele valanties met jou genoten heeft....

Jetty

Hoi Ans, je schrijvers talent wordt zeer gewaardeerd, gewoon leuk om ook jou gedachten te lezen en dan het commentaar van Gerard er achter aan en dat je plekken dan ook weer herkent.
Super.

Nanja

Hallo Ans,
Vol bewondering lees ik jouw reisverhalen. Je neemt ons helemaal mee met wat je ziet en hoe je het beleeft. Fijn dat het allemaal zo goed gaat.
Groetjes, Nanja

André Thelen

Hoi Ans, je zit in een bekend gebied van mij. We zijn op skivakantie geweest in Nauders/Reschen en vorig jaar ben ik daar langs gekomen en heb daarna met de racefiets de stelvio 2 keer beklommen, een prachtige omgeving. Lekker weer hoor, 23 graden !

Jetty en Ton

Lieve Ans , het is wel genieten he? in zon mooie

mooie omgeving en wat een mooi weer !

Het fietsen is wel zwaar maar als je weer het volgende

adres weer bereikt hebt geeft dat voldoening .

Je weet we zijn trots op je en volgen je dagelijks !

Veel liefs en een dikke kus van ons .

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!